tirsdag, februar 14, 2006

Distansetrening i Maridalen


På mandager har vi intervall eller distansetreninger på vei i Maridalen. I går var det 10 km distanse som stod på programmet. Vi har løpe denne distansen flere ganger tidligere i vinter der vi skal ligge på 3.30-4.00 fart. Tidligere bestetid var 39.23.

Vi åpnet veldig hardt og jeg tenkte at jeg får følge med så lenge jeg klarer og heller prøve å "komme meg inn" etter det. Rett forbi passert 3 km (på ca 10.45) kommer vi til en lang bakke og opp her måtte jeg gi noen meter til Mikkel, Vidar og Christian for ikke å stivne til. Klarte å holde tempoet videre på toppen og prøvde å ikke stresse for mye med tempoet. Etterhvert ble vi liggende alle alene og i mål skilte det rundt 20 sek mellom oss alle med Mikkel på 35.50, Christian, Vidar og så meg på 37.03. Var godt fornøyd med dette, og syntes jeg klarte å ha fin flyt i løpingen, selvom jeg presset bra på. Veldig bra trening!