torsdag, mars 16, 2006

Vintersamling i Danmark

Vi viste på forhånd at det var en del snø i terrenget i Danmark, men det skulle ikke stoppe en sulten og treningsivrig gjen fra BSK...
En del reiste ned på onsdag, mens jeg reiste ned med båten natt til fredag. Vi reiste direkte til første økt på Tolne Skov og møtte resten av gjengen der. Var en del snø, men syntes at jeg klarte å få o-teknisk utbytte av økta. Det viktigste nå er å trene inn basis teknikken. Etter noen timer med søvn og en god lunsj på vandrehjemmet i Sæbø, var det prøveløp i Hammer Bakker. Her var det mindre snø enn tidligere på dagen, og jeg løp gjennom en postplukkløype som jeg hadde konstruert selv slik at det ikke ble å følge tråkkene til alle som hadde vært å løpt der før oss.

Mikkel forteller oss hvordan vi skal løpe orientering i Danmark.


På lørdag var det klart for årets første løp. Ut fra forholdene hadde jeg allerede bestemt at dette skulle bli en treningsøkt med fokus på teknikken. Jeg startet tidlig og måtte kjempe en del i snøen. Men syntes teknikken satt bra og det var faktisk morro å løpe. Ble skikkelig sliten mot slutten, men klarte å holde føkus og var egentlig godt fornøyd med gjennomføringen. At det var mange som slo meg bekymret meg mindre, da det er vanskelig å sammenlikne under slike forhold.
Etter en litt dårlig natt der vi ble holdt våkne av fulle 50-årige damer som skrek og bråkte på utsiden, så var det klart for andre dag av nordjysk 2-dagers. Kortere løype og jeg hadde bestemt meg for å prøve å kjøre litt hardere på i dag. Begynnelsen gikk bra, men på vei mot 4.post så jeg både Vidar, som startet 2 min foran, og Rene Rokkjær, som startet 1 min foran, på vei ut av posten. Ble litt for ivrig å gikk på en ca 2min bom! Mistet litt motet og da jeg mot 5.post ble løpende å kjempe i dyp snø på en sti, var det nok. Resten av løpet kom jeg meg gjennom uten de store anstrengelsene og med sikker orientering. I denne delen av terrenget var det også mere snø, og på åpne områder var det virkelig slitsomt å løpe.
Tiden på båten hjem ble brukt til lunsj-buffe (spiste som vanlig litt for mye) og Kiss Kiss, Bang Bang på båtens kino.
Syntes jeg fikk en samling der jeg fikk trent bra og der klubben fikk samlet seg sammen og bygget lag, noe som jeg syntes kanskje er det viktigste når en er på samling.