lørdag, mars 18, 2006

Årets første sykkeltur - ute!

På fredag var det klart for årets første sykkeltur. Reiste hjem litt tidligere fra jobb, slik at jeg kunne sykle når det er lyst og det ennå er litt varmt i luften.
Bilder fra Grenserittet 2005 (foto: Terje Antonsen)

Tok på skikkelig med klær og plukket opp Vidar på veien, som hadde funnet frem sin fete Giant fullcarbon offroad. Jeg sykler nå på en Author sykkel med Colombus Airplan aluminiumsramme med XTR og Rithey WCS utstyr, som jeg har kjøpt hos Evjen Sykkel og Klær (klikk på overskriften eller se link til høyre for å komme til butikken, som har fått inn nye spennende sykler i år).
Vi syklet tur/retur Sørkedalen, og for det meste var asfalten fin og tørr. Var herlig å endelig hente frem offroaden og sette seg på setet.
Satser på å få syklet en del flere ritt i år enn i fjor, da jeg bare fikk syklet Grenerittet. Er viktig å komme igang med syklingen nå, slik at jeg får trent opp den styrken i beina som en får fra å sitte mange mil på sykkelen.
Håper på fint vær og varm temeratur fremover slik at det kan bli flere turer.