tirsdag, mars 21, 2006

Bra trening for tiden

På søndag hadde jeg planlagt en rolig langtur på ski på 2,5-3 timer, men det ble litt lengre enn forventet og klokken viste 4 timer da jeg sjanglet meg inn ved Sognsvann....
Jeg hadde ikke beregnet å gå så lenge, og hadde ikke med meg skikkelig energidrikk eller nok mat. Tempoet varierte en del, men følte meg ganske pigg lenge. Da vi passerte Kikut på vei tilbake fra Sandungen så kjente jeg at kroppen begynte å bli tom for energi. Den ene maxim-baren som jeg hadde med måtte jeg dele med Vidar, som ikke hadde med seg noe... Den siste timen ble tempoet satt ned og jeg måtte konsentrere meg om å komme meg hjem. Vaklet inn i leiligheten og fikk i meg en banan, 2 skiver brød og recovery-drikk. Men kroppen hadde nok å jobbe med og det var vanskelig å ta til seg næring. Dette er typiske tegn på at en er blitt skikkelig tom for energi. Resten av dagen ble brukt i horisontalen på sofaen og 2 dvd'er:-)
På mandag var det som vanlig klart for 10 km distanse på vei i Maridalen. Jeg var spent på hvordan dette ville gå, og la meg bak i klynga fra start. Men jeg kjente meg forbausende frisk, og klart lett å følge med. Tempoet fra start var høyt og jeg tenkte at jeg får kjøre på så lenge jeg klarer. Men heldigvis så føltes jeg meg fin hele veien og klarte å komme inn rett under 36min, som var en klar forbedring fra tidligere....
I dag har jeg gått 2,5timer på ski med BSK, og følte meg sterk hele veien. Ble en nydelig tur i veldig fine spor, spesielt lengre ute i marka.
Er godt å kjenne at kroppen tar treningen godt for tiden og at jeg klarer å gjennomføre øktene.

1 Comments:

At 12:29 p.m., Anonymous Anonym said...

Hei Dag!
Takker for positiv tilbakemelding på vårt nye nettsted for friluftsliv. Ser du er i rute framfor o-sesongen. Takker for også for link til ifriluft.
-even-

 

Legg inn en kommentar

<< Home