mandag, september 04, 2006

Opptur på Holmenkollrittet

I helgen var det klart for nok et sykkelritt, Holmenkollrittet. Løypa er på 42 km og har start og mål på Holmenkollen, går ned til Hammeren via Ullevålsetern, opp til Movann, tilbake forbi Sandermosen til Hammeren, for så å ta bakkene tilbake samme vei opp til Holmenkollen. Både jeg og Vidar er godt kjent med traséen, og har gledet (gruet) oss til dette rittet.
Det er alltid viktig å kjøre hardt ut fra start slik at en kommer med en godt gruppe fra starten av. Vidar åpner sterkest, mens jeg blir liggende i puljen bak. Når vi kommer ned til Hammeren ligger jeg 50 sek bak Vidar, men på vei opp bakkene til Movann ser jeg han foran meg, liggende alene, og gruppen min tar han igjen på toppen av bakkene. Spør om det går greit, men får bare en grimase tilbake og forstår at åpningen var litt for hard. Vi blir liggende sammen tilbake til Hammeren og det blir kjørt hardt nedover. Men jeg passer på å ligge godt fremme i feltet, noe som også medfører at jeg må ta noen føringer. Inn i bakkene fra Hammeren sprekker gruppen opp og jeg ligger som nr.3 oppover. Snur meg etter hvert bakover og ser at vi bare er 4 igjen i gruppa, og ingen Vidar!
Dette gir meg litt ekstra krefter i de lange bakkene oppover til Ullevålsetern, men kjenner i lårene mine at dette koster. Klarer å bite meg fast og kjemper meg opp de bratte bakkene i lysløypa mellom Ullevålsetern og Holmenkollen, og ruller i mål på tiden 1,25,02 som nr. 21 av alle i turklassen, 7,31 min bak vinneren (eliten syklet samme trasé i begynnelsen, men har en runde rundt Holmenkollen som de sykler 5 ganger på slutten). Vidar kjemper seg også bra opp og kom i mål 1,46 min bak meg på en 30.plass. Var godt å slå Vidar igjen, da han har slått meg på de 2 tidligere rittene han har vært med på i år!
Syntes rittet har en fin trasé, med en ikke så teknisk krevende løype, men med mye harde og lange motbakker.
Til neste helg er det Vestmarkrittet, og da skal både Johanna og Linda være med også. Det blir en skikkelig duell mellom sammenlagt tidene Dag/Johanna og Vidar/Linda :-)
Resultater
(Bildene av meg og Vidar er tatt av Terje Antonsen på grenserittet i år)

2 Comments:

At 5:47 p.m., Anonymous Anonym said...

Herrrrlich!!! Godt å se du er tilbake i slag!!

Nå må dere få til 23 sept på Hortensmarka Rundt også asså:)

 
At 8:42 a.m., Anonymous Anonym said...

Hevnen er søt.... Kommer til å åpne enda harere på Vestmarkrittet og holde helt til mål....;-)

 

Legg inn en kommentar

<< Home