mandag, juni 19, 2006

Ingen suksess på Jukola


Årets Jukola ble en stor nedtur for Bækkelaget. Både 1. og 2.laget tapte mye på de 2 første etappene, og løp seg ut fra gode resultater.
Jeg løp 1.etappe for 2.laget, og løp et dårlig løp i de finske skogene utenfor Salo. Var mye fighting i starten av etappen, men passet på å ha den nødvendige kontrollen og kom meg greit gjennom de første postene. Alle gaflingsvariantene hadde samme trase til 1.post, noe jeg syntes er unødvendig. Var vanskelig å komme seg fremover i feltet og mye kaos i starten. Det burde heller vært større forskjell mellom gaflingene så feltet fikk delt seg mere ut fra start.
Men på 7.post får jeg en større bom. Løper bare noen få meter fra posten, og får en ekstra runde oppe på kollen. Etter dette blir jeg liggende lengre bak i køen, og det er ikke lett å komme seg fremover. Men unngår å få noen bom og avanserer i feltet. På 3.siste post skal jeg bare over en kolle og ned i en skrent på baksiden. Tror jeg har kontroll med en tydelig myr på toppen og skal bare fortsette ned til skrenten...men posten er ikke der. Prøver å se hvor jeg da hadde gått over kollen og tror jeg har kommet for langt til venstre. Etter å vært frem og tilbake i lia flere ganger finner jeg posten, men taper mange minutter. Kommer inn 16! minutter bak teten, og ingen god start for laget:-(
Både 1. og 2.laget taper mye i starten av stafetten, og det ser ikke bra ut. Men vi har på forhånd sagt at vi aldri skal gi opp uansett hva som skjer, og vi kjemper videre.
Begge lagene kryper oppover på resultatene, og 1.laget ender til slutt på en 23.plass. På 2.laget klarer Vidar å stempel på en feil post på siste etappe og vi blir disket...men hadde blitt nr. 73. Dette var langt under målsettingen for begge lagene etter alt for mye bomming underveis i stafetten. Nå er det viktig å ta en evaluering på det som skjedde, og så jobbe videre med det.

2 Comments:

At 2:16 p.m., Anonymous Anonym said...

blir mere sykling på deg nå da:)

 
At 7:03 p.m., Anonymous Anonym said...

Om det er noen trøst ble det ett heller ublidt møte med orienteringssporten for meg også. Skulle finne 10 poster på Oslo City Challenge, gav opp etter 8. Da hadde jeg brukt 1t44min av de 35min som var stipulert:-) Må absolutt lære meg å lese kart..

erik

 

Legg inn en kommentar

<< Home