tirsdag, mai 30, 2006

Sørlandshelg

Da det var fri på torsdag tok jeg også fri fra jobben på fredag, og fikk meg en langhelg i Grimstad. Det var på tide Johanna fikk se hvordan det er der jeg kommer fra. Selvfølgelig etter litt masing fra mamma og pappa om at jeg ikke hadde vært hjemme siden jul...
Det ble en rolig helg med litt trening i kjente trakter, sightseeing i Grimstad, båtturer med fisking og mye avslapping og god mat. Sånn det skal være når en er hjemme en tur. Er deilig å kunne komme ned til sørlandet og slappe skikkelig av en helg. Pappa hadde fått satt ut båten, så skjærgården måtte besøkes. Nå utenfor høysesongen er det nydelig og stille ute på sjøen. Været var litt skiftende, men for det meste fint.
Johanna er ivrig etter å få fisk.

Og fiskelykken var meget god. Vi fikk flere fine torsk, og Johanna fikk dratt opp den største av dem alle...etter litt kjemping og frykt for den store fisken som dro så hardt i fiskestanga :)

Pappa tester fiskestanga.


Se så stor fisk jeg fikk....

På kvelden ble det grillig med nyfisket torsk, og det smaker ekstra godt når en selv har kommet med fangsten.
Var godt med en rolig helg hjemme, for fremover blir det mye reising og konkurranser. Først til helgen er det pinseløpene på Elverum, helgen etter Raumerrittet på terrengsykkelen, og så er det Jukola. Blir mye morro fremover!