søndag, mai 14, 2006

Holmenkollstafetten

Holmenkollstafetten er vårens vakreste eventyr for friidrettsnorge. Tidligere har jeg løpt for Ås friidrett, men i år hadde jeg lyst til å løpe for Bækkelaget. Laget bestod av løpere fra friidrett, ski og orientering. Etter litt dårlig løping i fjor, startet vi i Menn Senior, pulje 2. Jeg var satt opp på 2.etappe, en etappe jeg aldri har løpt før. Etappen er på 1300 meter og starter inne på Bislett stadion, går rett over gressmatta og ut maratonporten, rundt stadion og opp Norabakken. 1.etappen vår løp meget bra og sendte meg ut først i tet. Prøvde å starte kontrollert uten å få for mye syre i beina før bakken. Syntes det fløyt greit, men var usikker på hvor fort det gikk. Opp bakken presset jeg skikkelig på og da bakken flatet noe ut mot vekslingen var det bare å presse maks så syra spruta i beina. Merket at jeg ikke hadde så mye å gi de siste meterne og ble passert av et lag rett før veksling. Løping med maks fart på asfalt over så kort tid er ikke noe jeg ofte gjør, og når en kommer i mål så er det både vondt i brystet og i beina. Vi løp bra gjennom hele stafetten og vant puljen vår! Jeg brukte 4,37 og hadde 25. beste etappetid i Menn Senior. Vi ble nr. 23 sammenlagt i Menn Senior og brukte totalt 57,56. Neste år rykker vi derfor opp i pulje 1 (klassen under Elite). Da hadde det vært gøy om flere av våre beste o-løperene i klubben hadde stilt til start. Er ikke farlig noen ganger å løpe med publikum langs hele løypa og med strekktider som viser faktisk hvor fort du løp...

3 Comments:

At 8:12 a.m., Anonymous Anonym said...

OK, jeg tar hintet! VEteranklassen var kanskje litt feigt av meg...

Bjørnar

 
At 9:06 a.m., Anonymous Anonym said...

Tiltross for at vi hadde byttet ut deg m unge Tveite på store Besserud, så ser jeg at vi (Ås 2) hadde full kontroll på dere, Dag. 3 sek:)

 
At 9:18 a.m., Blogger Dag Solberg said...

he he....ja så det :)
Neste år skal vi ta dere!

 

Legg inn en kommentar

<< Home