onsdag, september 13, 2006

Tøft på Vestmarkrittet

Vestmarkrittet har start og mål i sentrum av Asker og den 45 km lange løypa byr på flere krevende stipartier og nedforkjøringer, samt småkupperte grusveier. Både jeg og Vidar plasserte oss i første rekke i startpulja vår, og ut fra start ligger Vidar foran å drar feltet. Hadde ikke han lært fra forrige helg....jeg ligger også langt fremme, men i det første terrenpartiet så strekker ikke teknikken eller beina til og jeg må slippe de beste. Blir liggende med en ny klynge, men må slippe i flere av stipartiene og må bruke mye krefter på å kjøre de inn igjen. Her er det et klart forbedringspotensiale, skal jeg henge skikkelig med må jeg bli råere og bedre i de tekniske partiene. Så det blir nok flere turer på stier fremover.
Stiene var også gjørmete og våte, så det tok skikkelig på kreftene, og selvom rittet bare er på 45 km så ble det et hardt ritt. Kom meg i mål på 1,55,27 som nr.5 i klassen min, og får premie og greier!
Og så hva med duellen Dag/Johanna vs. Vidar/Linda? Jo, vi blir skikkelig knust! Vidar syklet klart sterkere enn meg og ble nr.2 i klassen på tiden 1,51,45. Linda syklet imponerende bra på 2,29,01 i sitt første ritt! Johanna, som også syklet ritt for første gang, kjempet seg godt gjennom den krevende løypa på 2,57,10. Men vi kommer sterkere tilbake...
Resultater fra rittet kan studeres her.